اصفهان آهن ۱
آهن ملل
مرکز آهن
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۳۱۰۷۹

امیدوارم در ایران هم به دوومیدانی اهمیت بدهند

امیدوارم در ایران هم به دوومیدانی اهمیت بدهند
قهرمان دو و میدانی آسیا گفت: قهرمانی در مسابقات دوومیدانی داخل سالن آسیا در تهران بیشتر از قهرمانی‌های دیگر به من چسبید.
۱۲:۰۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
وانانیوز|

حسن تفتیان قهرمان دو و میدانی داخل سالن آسیا در گفت‌وگویی گفت: خیلی خوشحال بودم برای اولین بار در یک مسابقه بین‌المللی در کشور خودمان میزبانی کردیم باعث خوشحالی من بود من در این مسابقات از مردم، از خانواده‌ام و از دوستانم که در سالن حضور داشتند انرژی زیادی گرفتم و این اتفاق برای من انرژی بسیاv مثبتی داشت و فکر می‌کنم یکی از دلایلی که رکورد خوبی ثبت کردم همین موضوع بود البته فقط انرژی مثبت نبود بلکه تمرینات من هم در این نتیجه‌گیری تأثیر بسیاری داشت. ولی در کل این قهرمانی بیشتر از هر قهرمانی دیگری به من چسبیدو مهم‌تر از همه اینها این بود که پدر و مادرم زمان گرفتن مدال در سالن حضور داشتند. البته دعای پدر و مادرم بود که من توانستم چنین نتیجه خوبی را کسب کنم.

وی در ادامه افزود: همه دیدند که سالن برگزاری مسابقات خیلی شکیل و خوب بود، من یک خسته‌ نباشید به تمام کسانی که در برگزاری این مسابقات نقش داشتند می‌گویم. از فدراسیون هم بابت گرفتن این میزبانی با وجود همه محدودیت‌هایی که وجود داشت تشکر می‌کنم. امیدوارم دو و میدانی ایران در آینده خیلی خیلی باشکوهتر از این برگزار شود البته خیلی خیلی ذهن مردم با برگزاری این مسابقات به دو و میدانی معطوف شده است. البته آن چیزی که من در مسابقات مهم اروپایی دید‌ه‌ام خیلی با این مسابقات فرق می‌کند در آنجا ۱۰ هزار نفر ورزشکار را در سالن تشویق می‌کنند.

تفتیان در ادامه بیان داشت: چهارشنبه برای حضور در مسابقات پاریس به این مسابقات اعزام خواهد شد این مسابقات یکی از ۱۰رویداد مهم است. امیدوارم همانطور که ورزش دو و میدانی در دنیا اهمیت دارد در ایران هم دارای اهمیت بیشتری شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا دو و میدانی‌کاران خوب آسیا به مسابقات داخل سالن که به میزبانی تهران برگزار شد نیامدند، گفت: این اتفاق همیشه می‌افتد چون مسابقات داخل سالن افرادی می‌آیند که خود را محک بزنند و شاید به عنوان یک مسابقه اصلی قلمداد نشود ما نیز همین برداشت را از این مسابقات داریم و اگر این مسابقات در تهران نبود من هیچ‌گاه در این مسابقات شرکت نمی‌کردم و برای مسابقات جهانی که یک ماه دیگر در انگلستان است و مهم‌تر از آن بازی‌های آسیایی اندونزی آماده می‌شدم. این اتفاق همیشه می‌افتد نمی‌توانیم بگوییم چون در تهران برگزار شده هیچکس نیامده است. در قطر هم مسابقات داخل سالن برگزار شد و هیچ کدام از ورزشکاران خوب آسیا به آنجا نرفتند. ولی برخی از ورزشکاران خوب دنیا هم در این مسابقات حضور داشتند.

قهرمان دو و میدانی آسیا در خصوص بازی‌های آسیایی اندونزی و برنامه‌هایش اذعان داشت: من برنامه‌هایم را از آبان‌ماه برای بازی‌های آسیایی اندونزی آغاز کردم و سخت مشغول تمرین هستم در این مسابقاتی هم که حضور پیدا می‌کنم مسابقات تدارکاتی است و من خودم را در مسابقات جهانی به صورت جدی محک خواهم زد و بعد از آن برای مسابقات فضای باز ۱۲۰ متر آماده می‌شوم تا بتوانم با تمام قدرت در بازی‌‌های آسیایی جاکاراتی اندونزی حضور پیدا کنم. امیدوارم حمایت‌های بیشتری از ملی‌پوشان شود تا بتوانیم نتایج خوبی کسب کنیم.

تفتیان در خصوص حمایت‌های اخیر از وی تصریح کرد: حمایت‌ها خوب بوده است و وقتی رقبا و مسابقات سخت می‌شود نیاز است حمایت‌ها بیشتر شود. ما امسال بازی‌های آسیایی را در پیش داریم من متمرکز شده‌ام تا بتوانم در ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر در بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی بگیرم. باید به دید فوتبال به ورزشکاران اعزامی به بازی‌های آسیایی نگاه شود و من هم امیدوارم بتوانم به عنوان یکی از اعضای کاروان نتیجه خوبی برای کشورم کسب کنم.

وی در خصوص لزوم به کارگیری مربی خوب خارجی برای تیم ملی گفت: همانطور که ما در خیلی از رشته‌ها مانند کشتی و وزنه‌برداری مربی به دنیا صادر می‌کنیم نیاز است که در رشته‌های مثل دو و میدانی از علم مربیان خوب خارجی هم استفاده کنیم. مربیان ما خیلی خوب و زحمتکش هستند ولی باید در کنار مربیان خوب خارجی به تجربیات خودشان بیفزایند و به‌روز شوند تا بتوانند ورزشکاران خوبی را پرورش دهند فکر می‌کنم که اگر مربیان سطح اول دنیا را برای تیم ملی استخدام کنیم خیلی می‌تواند در نتایج تأثیرگذار باشد همانطور که دیدید مربی من توانست کاری کند که سه مدال خوب در آسیا کسب کنم که این نقش تأثیرگذار یک مربی خوب است.

منبع: فارس
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
مرکز آهن
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین